Nie oszukujmy się - nie każdy z nas jest fanem tradycyjnych zakupów. Z reguły nie lubimy tłumów i kolejek, a podejmowanie decyzji np. podczas kupowania prezentów jest dość dużym stresem.
Między innymi z tego powodu w błyskawicznym tempie rozwija się sprzedaż przez Internet, z której można skorzystać w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Przez Internet kupuje już co czwarty Polak, co ciekawe - z tej możliwości korzystają głównie mężczyźni.
Zakupy -tak, ale przez Internet
Wyprawa do galerii handlowej to dla większości mężczyzn droga przez mękę. Czas spędzany w sklepie ograniczają do minimum. Według brytyjskich badań Austin Reed pójście do sklepu średnio zajmuje panom 26 minut i jest traktowane jak misja do spełnienia - szybkie, żołnierskie działanie. Jeśli się przedłuża, a najczęściej przedłuża się za sprawą towarzyszących im kobiet, dla których zakupy są rozrywką, panowie staja się kłębkiem nerwów. Wystarczy 15 „nadprogramowych" minut i już zaczynają żałować, że do sklepu w ogóle weszli.
Prawdopodobnie dlatego mężczyźni chętniej wybierają zakupy online. Najczęściej kupują elektronikę, są także częstymi klientami sklepów z militariami, akcesoriami sportowymi i gadżetami. Ich kryteria wyboru produktu są jasno określone - przede wszystkim musi on spełniać określone funkcje. Zdjęcia i specyfikacja zazwyczaj wystarczają, by mężczyzna szybko podjął decyzję i zrobił zakupy.
Teraz albo nigdy
Jeśli jednak pojawiają się pytania, panowie chcą je szybko zadać działowi obsługi klienta i jeszcze szybciej otrzymać odpowiedź. Tu liczy się czas. Nie ma chwili do stracenia, kiedy mężczyzna chce upewnić się, czy dany produkt spełnia jego oczekiwania, potrzeby. Aby zatem nie wystawiać na próbę i tak mało wytrzymałej męskiej cierpliwości, serwisy uruchamiają własne infolinie oraz live chaty. Możliwość błyskawicznego uzyskania informacji jest dla facetów cenna tak samo, jak zaoszczędzony dzięki temu czas i uniknięcie wyprawy do sklepu z żoną czy dziewczyną.
Statystyki serwisów, które wdrożyły live chata potwierdzają fakt, że jest to funkcjonalność bardzo ceniona przez panów. Najlepiej świadczy o tym rosnąca liczba osób, które z niej korzystają a wraz z nią - liczba klientów. Nie dziwi więc, że po tego typu rozwiązania zaczęły sięgać również witryny nie będące stricte sklepami.
Szybka piłka
Lista rzeczy, które można kupić lub załatwić przez Internet już jest zaskakująco duża, a wciąż rośnie. Mężczyzn, a szczególnie fanów piłki nożnej, z pewnością ucieszy fakt, że sprzedaż biletów online oferuje coraz więcej klubów sportowych. Do tej pory zrobiły to m.in.: Legia Warszawa, Lech Poznań, Wisła Kraków, Arka Gdynia, Zawisza Bydgoszcz, Korona Kielce, Jagiellonia Białystok czy Polonia Warszawa. Także kibice żużla mogą kupować w ten sposób bilety na imprezy sportowe - w sieci dostępne są wejściówki na mecze Stali Gorzów czy Unibaxu Toruń.
Mężczyźni przychodzą, kupują, wychodzą i..... właściwie zawsze są z nabytych produktów zadowoleni. Brytyjskie badania satysfakcji dowiodły, że aż 75% mężczyzn uważa swoje zakupy za udane, tymczasem ponad połowa kobiet przyznaje, iż mimo długich poszukiwań, nie udało się im znaleźć odpowiedniej rzeczy. Zdaje się, że we współczesnych facetach wciąż drzemie natura wielkiego łowcy, niepokonanego zdobywcy....