Randka z Polakiem to marzenie każdej dziewczyny - aż 96% polskich panów deklaruje, że płaci za piwo na pierwszej randce - to najwięcej w całej Europie. Wynika z badania przeprowadzonego przez SABMiller, właściciela Kompanii Piwowarskiej.
Polscy mężczyźni należą do najbardziej szarmanckich w Europie - wynika z najnowszego raportu na temat europejskiej kultury picia piwa, sporządzonego przez SABMiller - właściciela Kompanii Piwowarskiej i jednego z największych producentów piwa na świecie.Na pierwszej randce Według raportu polscy panowie mają największy gest w całej Europie! - gdy chodzi o zakup piwa na pierwszej randce - aż 96% nie pozwala paniom sięgnąć do kieszeni. Za nami plasują się Czesi i Węgrzy (92%) oraz Holendrzy (91%). A najsłabiej wypadają Rosjanie - tylko 66% z nich skłonna jest zaopiekować się rachunkiem. Co ciekawe wymagania Polek nie są aż tak wysokie. Zaledwie 49% pań uważa, że to mężczyzna powinien zapłacić, a 44% wolałoby podzielić rachunek na pół. Jest też 7% odsetek pań, które nie czekają aż mężczyzna sięgnie po portfel. W stałym związku Mało tego - polscy mężczyźni zachowują ten sam standard niezależnie od stadium związku! Aż 95% z nich deklaruje, że również będąc w stałym związku płaci za swoją partnerkę. Przy czym aż 65% panów twierdzi, że regularnie zabiera swoje stałe partnerki na randkę. Jeżeli mowa o stałym związku to w tym przypadku Polacy plasują się na drugiej pozycji. Ponieważ najhojniejsi w stosunku do Pań są w tym przypadku Czesi (97%). Za nami natomiast znajdują się Węgrzy (94%) i Niemcy (92%). Najsłabiej wypadają ponownie Rosjanie - tylko 54% z nich jest skłonna do zapłaty w stałym związku. Polki żyjące w stałych związkach w 51% oczekują zapłaty za piwo od swojego partnera, a 43% proponuje podział rachunku. Tylko 6% pań jest skłonnych pokryć koszty z własnej kieszeni. Z biegiem lat Jak się okazało polscy mężczyźni z biegiem lat stali się jeszcze bardziej romantyczni. W podobnym badaniu SABMiller (właściciela Kompanii Piwowarskiej) przeprowadzonym w 2007 roku tylko 93% panów była skłonna zapłacić za piwo na pierwszej randce (wzrost o 3 punkty procentowe). A wynik dla stałego związku poprawił się aż o 4 punkty procentowe (2007: 91%; 2009: 95%). Panie z kolei stały się bardziej niezależne. W 2007 roku tylko 1% z nich był w stanie pokryć rachunek na pierwszej randce, obecnie jest to już 7%. Z kolei Polki w stałym związku zwiększyły swoje chęci do chwytania za portfel o 2 punkty procentowe (2007: 4%; 2009: 6%).